Regeneracja tylnej belki w samochodach Peugeot i Citroen, tylna belka Peugeot 206 oraz tylna belka.

Tysiące naprawianych belek MIESIĘCZNIE! Zadzwoń

Strona główna || regeneracja tylnej belki Tylna belka Uszkodzenia tylnej belki Peugeot i Citroen

Uszkodzenia tylnej belki Peugeot i Citroen

Jak może być uszkodzona tylna belka Peugeot Citroen?

1. Tylna belka uszkodzona eksploatacyjne (normalne zużycie ułożyskowania tylnej belki)
Objawy:

  • początkowo uszkodzenie przebiega bezobjawowo, wilgoć gromadząca się wewnątrz tylnej belki powoduje korozję jej elementów (łożyska igiełkowe oraz czopy, które są bezpośrednią bieżnią łożysk)
  • pojawia się popiskiwanie, a następnie głośne piszczenie, trzeszczenie i trzaskanie zatartych, skorodowanych łożysk tylnej belki
  • po etapie piszczenia i po wytarciu elementów powstają luzy, które skutkują pochyleniem kół górą do środka auta /--\ z obcieraniem o wewnętrzną płaszczyznę nadkola włącznie, oraz pojawiają się stuki. (na tym etapie belka traci geometrię w zakresie pochylenia tylnych kół)
    Stopniowo następuje owalizacja otworu osadzenia łożyska igiełkowego tylnej belki w wahaczu, lub rurze belki, wówczas zachodzi konieczność skomplikowanej regeneracji tego osadzenia, a w niektórych modelach np. Xsara, ZX, P 306 następuje zatarcie się (zapieczenie) tylnej belki i auto traci amortyzację.

2. Tylna belka może być skrzywiona po kolizji, uderzeniu bocznym itp.
Objawy:

  • odchylenia geometrii w innym zakresie niż zwiększone pochylenie kół tylnych (które jest objawem zużycia ułożyskowania tylnej belki), czyli np. znacznie przekroczone normy zbieżności lub rozbieżności kół tylnych, podcięcie kół dołem do środka auta \--/
  • wyraźne, szybkie, nierównomierne zużywanie się bieżnika obu lub jednego z kół tylnych
  • niestabilne zachowanie się auta przy pokonywaniu nierówności, myszkowanie tyłu auta.

3. Tylna belka może mieć uszkodzenie - pęknięcie drążków skrętnych , które są elementami resorującymi, pełnią funkcję taką jak sprężyna i resor w klasycznym zawieszeniu.
Objawy:

  • objawem pęknięcia drążka skrętnego jest gwałtowne, znaczne obniżenie się tyłu auta (zapadnięcie), lub jego jednej strony (przechylenie)

4. Tylna belka posiada również drążki skrętne stabilizujące, uszkodzenie ich polega na pęknięciu drążka stabilizującego, ścięciu wieloklinu drążka i gniazda, uszkodzeniu płetwy mocującej stabilizator (pęknięcie, wybicie otworu, znaczna korozja)
Objawy:

  • dzwonienie, brzęczenie o wyraźnym metalicznym odgłosie, wysokim tonie, generalnie trudne do zdiagnozowania, bez demontażu, jedynie w przypadku tylnej belki typu Partner Berlingo, widoczne gołym okiem miejsce ścięcia wieloklinu drążka stabilizatora w osadzeniu we wahaczu, osadzenia skręcane śrubą.

5. Tylna belka może być zniszczona, uszkodzona na skutek nie fachowych napraw, czyli:

  • deformacja (skrzywienie) wahaczy na skutek permanentnego walenia młotem przy ich demontażu
  • deformacja rury nośnej poprzecznicy tylnej belki na skutek nieumiejętnej (bez odpowiedniego oprzyrządowania) wymiany czopów belki np. wyboczenie przy nieumiejętnej pracy na prasie, odkształcenie po nie umiejętnym podgrzewaniu palnikiem.
  • zespawanie elementów belki (które fabrycznie są łączone za pomocą połączeń gwintowanych, lub prasowanych), na stałe np. czopów do poprzecznicy tylnej belki, samych elementów poprzecznicy ze sobą, drążków skrętnych tylnej belki i ich osadzeń w poprzecznicy i wahaczach.
  • uszkodzenia wynikające z trudności w rozebraniu belki (w skutek braku wiedzy doświadczenia i odpowiedniego oprzyrządowania), takie jak : rozcięcie gniazd wieloklinów drążków skrętnych, uszkodzenie gwintów drążków skrętnych, uszkodzenie gwintów osi koła w wahaczach, rozklepanie wieloklinów drążków skrętnych itp.
  • uszkodzenia wynikające z nieodpowiedniego montażu elementów podczas naprawy np. zbyt płytko osadzone czopy w wahaczu (skutek - rozbity otwór), zbyt głęboko osadzone łożyska w rurze belli (skutek - zniszczone osadzenie łożyska)

6. Oprócz wymienionych powyżej uszkodzeń samej tylnej belki, wymienić należy również uszkodzenia elementów metalowo - gumowych mocujących tylną belkę do nadwozia i oczywiście amortyzatorów:

  • rozerwanie, rozwarstwienie, oberwanie poduszek i tulei metalowo gumowych
  • wybicie tulei amortyzatorów
  • utrata właściwości tłumiących amortyzatorów, ewentualne wycieki, lub ich uszkodzenia mechaniczne (skrzywienia, rozerwania)

Powyższe skrótowe zestawienie uszkodzeń tylnej belki nie wyczerpuje oczywiście wszystkich możliwych uszkodzeń jakie mogą wystąpić, ale daje obraz jak wiele jest niedomagań, które mogą trapić tylną belkę i co za tym idzie jakie doświadczenie trzeba mieć aby prawidłowo diagnozować usterki.

Nasze tylne belki

Najpopularniejsze regenerowane tylne belki na wymianę:
- tylna belka Peugeot 206
- tylna belka Citroen Xsara
- tylna belka Peugeot 306
- tylna belka Citroen Berlingo
- tylna belka Peugeot Partner
- tylna belka Renault Kangoo

Dojazd

Znaleziono nas na hasła:

  • Pochylone koło citroen Xsara
  • Pochylone koło citroen Xsara II
  • jak zdiagnozowac tylna belke
  • stuki w tylnim zawieszeniu saxo
  • citroen berlingo odgłosy w tylnym moscie
  • peugeot partner belka objawy
  • tylna belka xsara czym grozi uszkodzenie
  • jak sprawdzic tylna belke w peugeot partner
  • xsara kolo kladzie sie
  • xsara picasso uszkodzenia tylnej belki
  • www.tylna-belka-peugeot-citroen.pl
  • anything
  • Citroen Xsara II tylna belka jak poznać uszkodzenie
  • stuka tylna belka z lewej strony xsara picasso
  • zbieżna tylna belka
  • peugeot 107 tylna belka stuki
  • dziwne pukanie z tylu peugoet 306
  • jak rozpoznac zatarta belke w citroenie xsara picasso
  • jak wygląda belka w samochodzie
  • picasso obciera kolami tyl o nadkole od srodka