Regeneracja tylnej belki w samochodach Peugeot i Citroen, tylna belka Peugeot 206 oraz tylna belka.

Tysiące naprawianych belek MIESIĘCZNIE! Zadzwoń

Strona główna || regeneracja tylnej belki FAQ || pytania i odpowiedzi Pytania do działu Naprawy

Pytania do działu Naprawy tylnej belki

Czym się kierować dokonując wyboru firmy, której zlecę naprawę swojej tylnej belki?

  1. Doświadczenie firmy poparte możliwością zweryfikowania ilości i jakości wykonywanych napraw np. mnogością wpisów użytkowników w różnych miejscach w internecie (fora internetowe, komentarze na portalu aukcyjnym), oczywiście te miejsca powinny być niezależne od właściciela firmy robiącej naprawy, bo na swojej witrynie jako administrator można wpisać setki i tysiące pozytywnych opinii, a usunąć negatywne.
  2. Należy zwrócić uwagę, czy podczas kontaktu telefonicznego uzyskujemy konkretną odpowiedź na pytanie o koszty naprawy, czy maksymalną ich wysokość. Oczywiście przy podanych przez siebie założeniach co może być uszkodzone, choć to ze strony warsztatu powinno być wskazane jakie są możliwe uszkodzenia, ponieważ zwykły użytkownik samochodu nie ma obowiązku znać się na tylnej belce.
  3. Słysząc sformułowania typu:
    • „belkę trzeba rozebrać aby zobaczyć co jest uszkodzone i podać cenę”
    • „czy wie Pan(i) co jest uszkodzone w tylnej belce”
    • „ na pewno wszystko nie będzie do wymiany, wszystkiego Pan(i) nie uszkodziła” - z doświadczenie uczy, że klienci najczęściej zgłaszają się do naprawy z kompletnie uszkodzona tylną belką.
    należy ostrożnie podejść do oferty, ponieważ firma albo nie bardzo wie co robi (naprawiając zawodowo tylne belki naprawdę wie się, co może być uszkodzone i jakie są koszty naprawy), albo maksymalną cenę usługi ma tak wysoką, że podanie jej z góry odstraszy klienta, a już odsyłanie do jakiś skomplikowanych cenników, kalkulatorów na stronach internetowych jest co najmniej podejrzane.
  4. Należy zwrócić uwagę czy naprawa jest wykonywana na poczekaniu i ile trwa przy założeniu maksymalnego zużycia tylnej belki (z wymianą czopów, łożysk i regeneracją gniazd łożysk) Szybki czas naprawy z umówieniem się na konkretny termin i godzinę (1,5 h do 3h, ale z autem na stanowisku, a nie zdemontowanej belki) wskazuje na to, że firma jest profesjonalnie przygotowana do tematu i gotowa na wszystkie możliwości zużycia.
    Konieczność pozostawienia auta na kilka godzin czy dni może świadczyć o tym, że naprawa tylnych belek nie jest mocną stroną warsztatu – potrzebny czas na kupienie części, które firmy specjalizujące się w regeneracji belek mają na stanie na bieżąco z ogromnym zapasem, albo wręcz wysyłanie lub zamawianie tylnej belki w zewnętrznej firmie.
  5. Oczywiście trzeba zapytać się czy firma udziela na naprawę tylnej belki gwarancję.

W jaki sposób można naprawić tylną belkę w waszej firmie?

Są trzy podstawowe sposoby naprawy tylnej belki:

  1. Dostarczenie tylnej belki zdemontowanej (przywiezienie bądź dosłanie – wysyłamy swojego kuriera po odbiór belek)
  2. Zakup tylnej belki na wymianę u nas na miejscu lub wysyłkowo – prowadzimy sprzedaż wysyłkową (link sklep)

Czy jak przyjadę do was swoim samochodem to jest naprawiana moja belka, czy wymieniana na inną?

Zasadą generalną jest naprawa belki (nie wymiana), ale czasem zdarza się, że belkę wymieniamy, są to dwa przypadki – gdy jest krzywa po wypadku, lub zapieczona na ułożyskowaniu (brak amortyzacji tyłu auta)

Czy jest taka możliwość, że belka będzie tak zużyta, że się nie da naprawić?

Nie, takiej możliwości nie ma, jesteśmy przygotowani na wszystkie ewentualności, nawet na taką, że auto dostarczone będzie w ogóle bez belki, a my i tak belkę zamontujemy, bo na stanie mamy setki tylnych belek i części do nich.

Czy mimo że belka jest uszkodzona można bezpiecznie dojechać na naprawę pokonując nawet kilkaset kilometrów?

Tak, w zawieszeniu tego typu nic nie dzieje się nagle, nie urywa się koło, nic nie odpada itp. Uszkodzenie tylnej belki nie powstaje z dnia nadzień, ani z tygodnia na tydzień, jest to długi proces rozłożony w czasie i w momencie kiedy zauważamy zużycie tylnej belki, to tak naprawdę z tym uszkodzeniem już sporo czasu jeździmy (nieświadomie, ale często z pełną świadomością użytkowania auta z zużytą tylną belką)

Czy po naprawie trzeba ustawiać geometrię?

Nie, nie ma takiej konieczności, w ręcz nie ma takiej możliwości. W modelach aut, którymi się zajmujemy jedyną możliwością regulacji geometrii kół jest regulacja zbieżności kół przednich, żadnych innych kątów zgodnie z technologia producenta nie reguluje się i są one stałe.

Oczywiście podlegają kontroli i jeżeli występują znaczne odchylenia od dopuszczalnych, oznacza to, że coś jest uszkodzone (krzywe, zużyte).

Czy koła po naprawie będą stały pionowo?

Nie, koła tylne w większości aut mają kąt pochylenia ujemny i czasem bywa to widoczne gołym okiem. W uproszczeniu kąt pochylenia kół tylnych wynosi - (minus)1 stopień 30 min z dopuszczalną odchyłką +/- 30 minut.
W cm jest to ok 1,5 cm (+/- 0,5 cm) od pionu na wysokości felgi. Jednakże nadmierne pochylenie kół, widoczne i rzucające się w oczy jest oznaką uszkodzenia ułożyskowania tylnej belki.

Nie można też podchodzić do sprawy tak, że skutkiem naprawy ma być tylko postawienie kół do pionu i likwidacja luzów, bo w ten sposób to można zamiast łożysk wbić rurę kanalizacyjną i też będzie taki efekt (bywają takie przypadki, a klient jest zadowolony z regeneracji belki, bo koła stoją prosto i nie stuka) Można to porównać do naprawy hałasującej skrzyni biegów poprzez zalanie gęstym olejem z dodatkiem np. trocin i nazwaniem tego naprawą skrzyni biegów (efekt jest taki sam jak naprawy – skrzynia pracuje cicho, tylko jak długo).

Czy warto belkę naprawiać profilaktycznie, wymieniać łożyska i uszczelniacze?

Naszym zdaniem nie warto, taka naprawa kosztuje ok 450zł, koszt kompleksowej regeneracji mocno zużytej belki to 660zł. Różnica 200zł, a przebieg zrobiony bez rozbierania tylnej belki może być duży, bo nie prawdą jest, że każda tylna belka musi się zużyć po określonym przebiegu, ma prawo po 70-80 tys, ale może wytrzymać 200-300 tys, a są belki, które przez całe życie auta nie wymagają ingerencji w nie. Rozwinięcie tematu tutaj (link)

Czy naprawa obejmuje wymianę łożysk kół?

Łożyska koła, ewentualnie całe piasty są to inne łożyska niż łożyska tylnej belki, a często mylone lub traktowane jako jako to samo.
Nie, łożyska kół są osobnym elementem i podlegają wymianie zupełnie niezależnie od łożysk tylnej belki, tylko w przypadku ich zużycia na wyraźne życzenie klienta.

Czy naprawę tylnej belki jest skomplikowana można ją wykonać we własnym zakresie lub w zwykłym warsztacie?

Jak skomplikowana jest naprawa tylnej belki można sobie wyobrazić patrząc na te dwa zdjęcia. Przedstawiają one dwa rodzaje tylnej belki rozebrane na części pierwsze Xsara 306 Zx i tylna belka Peugeot 206 (podobną budowę ma Partner Berlingo Picasso 106 Saxo)

Tylne belki składają się z kilkunastu części, które muszą być odpowiednio sprawdzone, poskładane, wyregulowane, uszczelnione aby takie zawieszenie spełniało prawidłowo swoją role i było odpowiednio trwałe. Panuje przekonanie, że naprawa tylnej belki to wymiana łożysk, ewentualnie czopów i to wszystko. Nic bardziej mylnego w większości przypadków do regeneracji są gniazda łożysk, a belkę trzeba rozebrać na elementy, aby wszystko po sprawdzać, wyczyścić i złożyć z zachowaniem odpowiednich nastaw.

Czy do naprawy są potrzebne specjalne narzędzia?

Zdecydowanie tak, już do samej rozbiórki belki używa się specjalnych ściągaczy, rozpieraków hydraulicznych, ponieważ drążki skrętne są na wieloklinach bardzo zapieczone, do wymiany czopów używamy również specjalnego oprzyrządowania, nie mówiąc już o wielu przyrządach potrzebnych przy regeneracji gniazd np. w wahaczach, sprawdzania geometrii elementów belki, składania tylnych belek na stole montażowym.

Oczywiście jest możliwe wykonanie naprawy bez tego wszystkiego, ale będzie ona trwała znacznie dłużej i pewnie nie do końca dokładnie będzie wykonana, a elementy belki np. wahacze mogą być skrzywione po permanentnym waleniu w nie młotem przy demontażu, gwinty np. drążków skrętnych będą sklepane, czy rura belki odkształcona po grzaniu palnikiem.

Czy czopy tylnej belki są napawywane?

Nie czopy tylnej belki wymieniamy tylko i wyłącznie na nowe oryginalne, najwyższej jakości twarde i o odpowiednim owymiarowaniu, montowane i sprawdzone przez nas od kilku lat.

Nasze tylne belki

Najpopularniejsze regenerowane tylne belki na wymianę:
- tylna belka Peugeot 206
- tylna belka Citroen Xsara
- tylna belka Peugeot 306
- tylna belka Citroen Berlingo
- tylna belka Peugeot Partner
- tylna belka Renault Kangoo

Dojazd

Znaleziono nas na hasła:

  • czy warto regenerowac belke skrętna
  • citroen xsara picaso czy z uszkodzonym drazkiem skretnym mozna jechac
  • stuki rury na skladaniu peugeot 206
  • tylnia belka skretna czy mozna jezdzic
  • piasty i łożyska koło tylne citroen xsara
  • co jeśli belka nie zostanie naprawiona peugeot 206
  • czy mozna jezdzic z uszkodzona belka 206
  • czop lozyska belki xsara
  • geometria po regeneracji belki
  • regulacja belki saxo
  • tylne kolo krzywe w samochodzie
  • renault megane regulacja tylnej belki zbierznosc
  • uszkodzona tylna belka jazda czy bezpieczna
  • czy można jeździć z uszkodzoną belką skrętną
  • uszkodzona belka czy mozna kontynuowac jazdę
  • regeneracja belki citroen xsara
  • zbieznosc.po wymianie belki skrętnej
  • belka w samochodzie przy kolach
  • jazda bez tylnej belki
  • ile kilometrow mozna przejechac na belce regenerowanej w peugeot 206